Lifestyle blog - Andrea Beňová

09.05.2017

THREE DAYS WITHOUT FOOD UGO OČISTA

Je večer, dopíjím skleničku bílého vína po vynikající večeři a u toho projíždím instagram. Mou pozornost upoutá program, který Ugo dělá každé jaro a každý podzim. Všichni tomu říkají Ugo očista. Je to takový jarní/podzimní detox, díky němuž se pročistí celé tělo. Chtěla jsem to absolvovat už na podzim, jenže v tu dobu jsem si toho všimla pozdě a program byl celý vyprodaný. Natěšená najedu na stránky Uga, že si to tedy objednám konečně toto jaro. V tom mě ale vyvede z omylu velký nápis 'VYPRODÁNO'. Paráda. O týden později už mám dávno Ugo očistu vypuštěnou z hlavy, když v tom kolem půlnoci narazím na instagramu na Mari, která nabízí svůj program očisty. Ihned jí píšu a během 10minut je očista moje. Má spokojená duše se raduje z toho, jaký obrovský a náhodný štěstí jsem zase v životě měla. A teď info k samotné očistě. Celková Ugo očista trvá 9 dní. 1-3 jsou čisté dny. V tyto dny se nesmí konzumovat lepek, smažená a těžká jídla, červené maso, sladké věci - cukr a mléčné výrobky. Nesmí se také kouřit, pít káva či černý čaj, ani pít alkohol. Také je doporučeno vynechat instantní a mražená jídla, potraviny obsahující velké množství aditiv a sladidel (majonézy, atd.) Až na ty mléčné výrobky, černý čaj, sem tam nějaký ten lepek a dortík to v podstatě dodržuju, takže pro mě to nebyl takový problém. 4-6 den jsou dny, které trávíte pouze na šťávách z Uga. A 7-9 den jsou opět čisté dny. Tip: V ugo aplikaci, kterou si může každý stáhnout přes AppStore nebo Googleplay je průvodce na každý den. Najdete tam i nápady, jak si poradit s jídelníčkem v tyto čisté dny. Tady máte příklad jídelníčku z prvního dne. Teď vám popíšu, jak jsem se cítila ty dny, kdy jsem nepozřela žádnou tuhou stravu. 1. Den Vstávám s divným pocitem a nepříjemnou náladou, přitom jsem se na dnešek tolik těšila. Nebudu muset jít dneska na nákup, nebudu muset vařit, však mám detox - říkala jsem si včera večer. A teď je druhý den ráno a moje tělo by dneska klidně vyskočilo a zašlo na brunch. Místo na brunch mířím do OC Myslbek, kde si vyzvedávám svojí černou taštičku s 'jídlem' na celý den. První den pro mě nejspíš nebude problém, jelikož když hodně pracuju a nestíhám, jsem schopná celý den na jídlo úplně zapomenout. Vzpomenu si na něj až doma, po dotazu 'Co jsi dnes měla k obědu?' Začínám výbornou snídaní, která obsahuje - řepu, celer, mrkev a jablko. A takhle pokračuju celý den. Dnešní menu: Snídaně – řepa, celer, mrkev a jablko 1. svačina - špenát, jablko, citron, máta Oběd - bílá ředkev, rukola, koriandr, citron, okurka, jablko 2. svačina - mrkev, pomeranč, jablko, zázvor Večeře - špenát, okurka, mango, citron, jablko Dezert -borůvky,granátové jablko, hruška, skořice – hodnotím jako jeden z nejlepších drinků!! Snídaně, oběd, večeře a dezert jsou vždy čerstvé šťávy, které mají 0,5l. A svačiny jsou pro změnu šťávy paskalizované s obsahem 0,25l. Ke šťávám se také doporučuje pít hodně vody, což pro mě bylo asi nejtěžší a ne vždy se mi to podařilo, protože už takhle jsem toho vypila opravdu hodně. První den hodnotím až na ráno jako nejjednodušší. Od normálních dnů jsem byla pouze více unavená a k večeru jsem měla chutě, ale zvládnout se vše dalo bez problému. 2. Den Budím se a nemůžu se dočkat, až si dám konečně snídani. Kapusta, špenát, ananas, jablko a máta ve mně mizí hned po vyzvednutí. Celý den mám naštěstí práce až nad hlavu a tak ani na jídlo nemyslím. Zvládám to dobře a šťávy až překvapivě dobře zasytí. Večer padám do postele v 9 hodin! A hned usínám. Stalo se mi to snad poprvé od základní školy, kdy usínám před půlnocí a je to tak skvělej pocit. Dnešní menu: Snídaně – kapusta, špenát, ananas, jablko a máta 1. svačina – řepa, jablko Oběd – grep, polníček, jablko, máta, limeta 2. svačina - celer, jablko Večeře – petržel, kapusta, okurka, jablko Dezert – mrkev, pomeranč, zázvor 3. Den Ráno se probouzím po dlouhé době DLOUZE a dobře vyspalá. Vyzvedávám poslední tašku plnou šťáv a popíjím snídani. Trvá mi to celé dopoledne a nestihnu ani svačinu. Už mi to začíná téct i ušima. Začíná mi lehká krizovka. Chci jídlo. Ne proto, že bych měla hlad, ale ten pocit sníst něco, co můžu ukousnout. Sednout si do krásnýho bistra na křupavou bagetu. Nebo na výbornou pizzu z WineFood Marketu. Nicméně ani jedno nemůžu a tak alespoň projíždím seznam pražských restaurací a sepisuju si ty, který jsme ještě nenavštívili. Jím očima. A docela to pomáhá. Domů dorazím se svým seznamem a předčítám ho H., který si u toho vaří večeři. Byt tak neskutečně voní, že si začínám myslet, že to prostě nedám. Místo jídla a trápení se, jdu radši do postele a těším se na ráno, až konečně něco zakousnu. Dnešní menu: Snídaně – řepa, mrkev, pomeranč, kurkuma 1. svačina – celer, jablko Oběd – bílá ředkev, rukola, koriandr, citron, okurka, jablko 2. svačina – mrkev, pomeranč, jablko, zázvor Večeře – kapusta, špenát, ananas, jablko, máta Dezert – červené víno, brusinky, borůvky, jablko, máta První a poslední den, kdy jsem nedopila všechny lahve. 4. Den – KONEČNĚ MŮŽU JÍST! A moc se na to těším, cestou v autobuse už chroupu bezlepkové tyčinky z dmka a je to pro mě snad jedno z nejlepších jídel za poslední dobu. Protože ho můžu kousat. Když už na ně přestanu mít chuť, dám si něco jiného. Celý den se cítím plná energie a připadám si o 10kg lehčí. Ten pocit si užívám. Stejně jako každé jídlo. Je to takový příjemný bonus k detoxu. Rozhodně od očisty nečekejte, že zhubnete. Ano, na váze jsem shodila, ale během týdne to je zase zpátky. A tak je to v pořádku. Více informací přímo o Ugo očistě najdete ZDE. Detox jsem absolvovala poprvé v životě a byla to zajímavá zkušenost, která mi dala mnohem víc, než jen to, co slibovala Ugo aplikace. Teď si totiž jídla vážím ještě víc, než kdy dřív. A co Vy? Zkusili jste taky Ugo očistu? Nebo nějaký jiný detox? Jestli ano, jak jste to zvládali? Přeji Vám krásný (snad už jarní) týden. -A

Booking.com